Wanderers

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2007-10-21 14:00:23

Akukaraczataker

Administrator

Skąd: Olsztyn
Zarejestrowany: 2007-10-20
Posty: 50
Punktów :   

Poradnik - Sinistrati

Żródło: forum główne, gracz: Sinistrati, link: http://board.gladiatus.onet.pl/thread.p … adid=16278

Sposoby zarabiania złota w grze.


Myslę że mozna śmialo wymienić 6 takich metod. Każdą postaram się omowic.

1. Praca w stajni
Ilość otrzymanego złota określa lvl postaci oraz czas jaki sie tam spedzi.

2. Wyprawy.
Otrzymuje się w tawernie lub osoby do której skieruje Gospodarz przy czym jeżeli skieruje aby porozmawiac z 'mistrzem areny' to nie chodzi o gracza jaki akurat siedzi namiejscu 1szym

Cytat : ' Sluchaj karczmarz mnie przyslal zebym z toba pogadal... dlugo mamy tak rozmawiac zanim dostane nagrode?'

Jak znaleźć przeciwników? Zainteresowanych odsyłam do

Spis wszystkich przeciwników

tam już zostało to omowione.

3. Nagroda za zwycięstwa na arenie.
Jesli pokonujesz kogos na arenie to przejmujesz cześć złota jakie posiadal. Jedynym problemem jest aby nie zapedzic siew ślepą uliczkę. Mianowicie zarobek na arenie musi byc 'ekonomiczny' czyli należy zdobywać więcej niż wydaje sie na leczenie. W innym wypadku obudzimy się na lvl powiedzmy 30tym posiadając cechy średnio prowadzonego 20 lvlowca.
Poza tym pamiętać należy o tym, iz im wieksza różnica lvli wyzszy lvlowo zwycięzca dostaje coraz mniej złota (niestety nie znam wzoru) jesli różnica lvl pomiędzy przeciwnikami wynosi wiecej niz 10 lvli to zwycięzca nie dostaje żadnego złota za takie 'honorowe' zwyciestwo.

4. Nagroda za 'Mistrza Areny'
a) Jezeli masz możliwość zaatakowania osoby bedącej na miejscy 1szym 'Twojej' areny to jesli go pokonasz
otrzymujesz nagrodę w złocie jaka jest przy niem wyświetlona. Należy pamiętać iż należy wygrać jeżeli 'mistrz Areny' jest na liście "Własnego miejsca" aby w/w nagrodę otrzymać.
b) Jeżeli jesteś na 1szym miejscu na swojej arenie to co jakis czas system przyznaje nagrodę (nie udalo mi się ustalić dokładnie jakimi prawami się to rzadzi... )
Komunikat wyglada tak:
cytat:

Twoje miejsce na arenie umożliwia ci cenę: 771 Złota

Temat prosty musisz być tak dobry aby Cie nie 'zdetronizowano'

cytat:
tadzikkk napisał(a)
A co do merytorycznej sprawy, to w pkt I.4. za bycie mistrzem areny dostaje się co godzinę połowę stawki ze stajni (o ile nie ma żadnego buga, co ostatnio jest dość częste). Sprawdziłem to na sobie.

cytat:
Sinistrati odpowiedział
ja dostawalem regularnie na lvlu 8 i 9 po 80 golda na arenie 1-9 na 10-19 losowo od 300 do 13.000 w dziwnych odstepach czasu na moje oko to wygladalo ze system zbiera kase w puli i jak spelnony jest jakis warunek to wyplaca (jak maszyny do gier losowych) wychodzi mi ze mniej więcej kasa jest taka sama im dluzszy odstep czasowy tym wieksza 'nagroda" systemu


Tutaj też duże pole do popisu mają silne i prężne gildie. Skoro bowiem nagrode może zgarnąć tylko ktoś kto zastępuje 'mistrza areny' to należy uniemozliwićtakie zdarzenie. Jeżeli top5 obstawione jest współpracujacymi ze soba graczami tomogą oni przyblokować innych wystarczy aby pilnowali kiedy ktoś inny wkroczy do top5 i szybko go pokonali usuwajac z pozycji 2-5 co uniemożliwi mu przy pokonaniu 'mistrza' wymienienie sie z nimmiejscami i zgarniecie nagrody.

5. Handel
(Wybaczcie nazewnictwo lecz kiedy myslałem nad tym postem wpadly mi do głowy takie a nie inne nazwy i nie potrafilem sie powstrzymać)

- Bankingowy
- Progresywny
- Regresywny
- Zyczeniowy

Bankingowy omówię przy temacie'Jak nie tracić złota'

Jesli mowimy o handlu zarobkowym to w sumie jest to kwestia pro i regresywnego...
Progresywny: polega na wykorzystaniu faktu iż wraz ze wzrostem lvlowym zmienia się stosunek jakosci przedmiotów do ich ceny. W sumie dotyczy tylko jedzenia oraz przyśpieszaczy i najlatwiej omowić go na przykładzie.
Jeśli Gladiator lvl 3 kupuje u Handlarza jedzenie leczace 40 punktow życia to zaplaci 17 sztuk zlota
Gladiator lvl 19 u swojego handlarza za jedzenie leczące 400 punktów zapłaci 1086
Itd... im wyzej tym drożej...
Sposób zarobkowania dobry na niskim lvl w pewnym momencie aby zarobic na takim handlu trzeba by było wystawiac po przeliczniku po jakim nikt już nie kupuje.

Regresyny: polega na wykorzystaniu faktu iz mając odpowiednio wysoki lvl widzimy proszki i ostrzałki dużo wyzsze lvlowo natomiast lvl broni/pancerza nie zmienia się poprzez nałorzenie takiego bonusa. wiec nic prostszego jak nalożyć bonus powiedzmy +11 obrazenia na mieczyk lvl 1 i wystawic po odpowiedniej cenie. Jedyny problem to wiedza... mianowicie 3ba wiedzieć jakie bronie/pancerze sa najlepsze na jakie lvle i takie poddawać obróbce... innych nikt przecież nie kupi. Odmiana regresywnego jest uslugodawstwo polegajace na tym iz klient sam organizuje sobie sprzet jaki ma zostac poddany obróbce a wysokolvlowiec tylko 'podrasowywuje' dany przedmiot.

Należy tu także pamiętać jak wyliczyć czy przedmiot bedzie widziany na rynku przez klienta...
Przydaje się tu wzór:

cytat:

Poziom widzianego na runku itemu =Poziom kupującego + poziom kupujacego / 4

np. lvl kupującego 20 to 20+20/4=25


podobno posiadacze Premium widzą trochę wyzsze itemy ale nie udało mi się tego potwierdzić.

Zyczeniowy :Sprowadza sie do wystawieniu przedmiotu po cenie jaką chcielibysmy uzyskac i trzymaniu kciukow zeby się sprzedał. Czyli zasadniczo obejmuje wszystkich tych ktorzy wystawiają po cenach dziwnie wysokich i liczących na tak zwany missclik lub naiwność/niewiedzę kupujacych

Dodatkowo warto pamietać iz w ciekawe przedmioty do handlu mozna się zaopatrzyc na aukcji poniżej podaje czasy a chetnych do poczytania wiekszego postu dot. Domu aukcyjnego odsylam na

Obalamy mity - czyli cała prawda o aukcjach...

cytat:

bardzo długi (czas zupełnie losowy, od kilku minut do nawet ponad 3 godzin)

długi (czas 2:00)

średni (czas 2:00)

krótki (czas 1:30)

bardzo krótki (czas 0:30)



6. Zadaniowy Wystawiamy przedmioty które wystepują jako 'Przedmioty zadan'czyli te które mamy przynosić w ramach wypraw po cenie powyzej ich wartości i liczymy na to, ze ktoś potrzebujacy danego przedmiotu w ramach jakiegos zadania najpierw sprubuje go kupic (głównie pierscienie itp możnaby spróbować spisać tego typu przedmioty na jakiejś liście sam tego nie probowałem) .


II

Jak nie tracić złota


W sumie temat sprowadza sie do nie trzymania przy sobie złota. Jest na to kilka sposobów:
(Aby miec kontow złocie na 0 można zawsze naddatek wplacić na gildie i tak na 'rozruch' będzie złoto od Stajennego a ludzi którzy notorycznie nie maja przy sobie złota nikt nie atakuje )

1. Wydawanie na bierzaco.
Sposób dobry ale ma jeden mankament. Brakuje pieniędzy jesli chce się cos kupić 'okazyjnie'

2. Banking
Sprowadza sie do zaobserwowania iż przedmioty sprzedawane do Handlarza/Alchemika/Płatnerza po ich wartosci 'wiszą' u danego sklepikarza do momentu zmiany asortymentu. Czyli jest czas na ich wykup.
Jeżeli potrzebujemy złota sprzedajemy czesc przedmiotów ktore w takim celu przetrzymujemy a w miare jak zdobywamy zloto systematycznie je wykupujemy... tym sposobem jezeli ktoś naz wyzwie i pokona nie zgarnie dużej ilości zlota.

Jeżeli mamy natomiast za dużo zlota to udajemy się na rynek i wykupujemy przedmioty ktore są wystawione po cenie mniejszej/rownej lub niewiele wyższej niż ich wartość. (lepiej czasem minimalnie wiecej wydać niż stracic zloto na arenie).

2ga forma bankingu to przekazanie złota komus ze znajomych kto podejmie sie jego przechowania... znam przynajmniej jedną osobe ktora robi to odplatnie za 10% przechowywanej kwoty. Minusem jest to ze nie zawsze takie złoto jest dostępne od ręki, no chyba ze sie zna kogos kto jest 24h na dobę online .

3. Nie przegrywanie na arenie
Sposób w sumie najpewniejszy lecz wymagający koszmarnie dużych wydatków na zręczność i w sumie sprawdzający sie tylko na w miare niskich lvlach
(sam jestem zwolenikiem tej metody trening 1 punktu zrecznosci juz kosztuje mnie prawie 60k zlota (sytuacja na dzien dzisiejszy a jestem na lvl 19)) sprowadza sie do wysrubowania postaci na tyle aby przeciwnicy max 10 lvli wyzej nie byli w stanie wygrać (ci wyżsi sie nie liczą bo nie są w stanie zabrac zlota... system na to nie zezwala). Zawodny o tyle, że zawsze moze sie znalezć ktos lepszy albo posiadający więcej szczescia.

Tyle jeśli chodzioczesc merytoryczną czas na lekki offtop na zadawane mi pytania:

Wiadomość | Temat: (zgłoś)
Odrzuciliscie moje podanie ale powiedzcie chociaz jaki bug wykorrzystujecie ze macie takie staty. Ja tez tak chce:P
odpowiedz

NIE STUSUJEMY ZADNEGO BUGA. DO WSZYSTKIEGO DOSZLIŚMY SAMI


cytat:
Wojciech743 napisał(a)
cytat:
Black Z napisał(a)
Dziwi mnie też to że niejaki Korhil na 4 serwie na 9 lvl ma bardzo dobre eq i nikt go nie umie pokonać xD Cosik to podejrzana albo koleś jest znakomitym graczem


Lepiej spójrz na jego gildie np. sinistrati ma prawie 200 zręcznoci na 19 lvl, ale im daje ordo solis.


NIE 'DAJE NAM' ORDO SOLIS ANI ORDO LUNAE

To ze sie znamy i gramy razem nie oznacza ze oni nie mają swoich
wydatkow


PO PROSTU STOSUJEMY POWYZEJ OPISANE METODY ZAROBKOWANIA I
NIE TRACENIA ZŁOTA W PRAKTYCE


cytat:
Wiadomość | Temat: (zgłoś)
aha mam pytanko jakim cudem masz 19 poziom a tylko 6500 honoru
odpowiedz


Bo jestem leniwy i tylko sobie siedze na 'Mistrzu Areny'


C.D. "Tworzenie postaci"
Tak naprawdę sposób rozwijania postaci wynika ze stylu gry. można wyróżnic kilka takich sposobów.

Równomierny:
wszystkie cechy rozwijamy mniej więcej po równo.
Sprzęt:
wybalansowany tak aby we wszystkich cechach osiągać poziom maxymalny cechy.
Plusy:
- jeśli potrwa odpowiednio długo postać jest dobra we wszystkim.
- w/g mojej własnej obsewacji wnika, że rozwijanie tylko 1-2 cech jest gorsze od rozwijania postaci równomiernie. Nie wiem z czego to wynika i nie jestem w stanie podać konkretnych przypadków, to po prostu moje wrażenie że postać 'działała' lepiej w momencie kiedy delikatnie podniosłem skille traktowane wcześniej po macoszemu.
Minusy:
- Koszmarnie drogi (popatrzcie na najlepiej rozwiniętą cechę a następnie wyobraźcie sobie, iż musicie wydac mniej wiecej tyle samo na wszystkie inne cechy).
- Postać rozwija się równomiernie ale nie jest naprawde bardzo dobra w niczym.

Ponieważ łatwiej rozwinąć 1-2 cechy niż wszystkie możemy wyszczególnić 2 modele rozwijania postaci.

Berserker: Postać stworzona do ataku. charakteryzuje się wysoką władaniem bronią, siłą, a wspomagający się żywotnością, pancerzem,
Założenie postaci jest takie by zadawać duże obrażenia przeciwnikowi godząc się jednocześnie na rany otrzymywane. Sprowadza się do tego by zadać obrażeń więcej i szybciej niż przeciwnik samemu obniżając obrażenia przeciwnika poprzez pancerz. Tak naprawdę 'berserker' to postać dla tych którzy aktywnie walczą na arenie. Nieprzygotowany (pokiereszowany poprzednią walką) będzie przegrywał. Ponieważ przedmioty dodające obrażenia maja z regóły dodatek do władania bronią i pancerza/żywotniści, są jakby stworzone dla tego typu rozwoju postaci. Poza tym jest to typ postaci u której rozwijanie Siły ma sens jako że są to dodatkowe obrażenia.
Sprzęt: jak najwyższe obrażenia na broni + najlepsza dostępna szlifka. nacisk na ekwipunek z dodatkami do obrażeń.
Plusy:
- dobry sposób dla ludzi nastawiających się na zdobywanie 'Honoru'
- na niskich lvlach częste wygrane przez TKD nawet jeśli przeciwnik zada więcej obrażeń to przegrywa gdyż 'berserker' pierwszy sprowadzi przeciwnika do 1HP gdyż sam posiadając więcej życia może pozwolić sobie na otrzymanie większej ilości obrażeń.
- na wysokich lvlach żywotność przeciwników jest na tyle duża, iż sporadycznie udaje się wygrać szybciej niż w standardowych 3 rundach a w takim wypadku zwycięża ten który zada więcej obrażeń co preferuje postacie zadające lepsze obrażenia.
Minusy:
- wolny rozwój postaci po osiągnięciu pewnej granicy... (musimy wydawać mniej więcej tyle co zarobimy na jedzenie)
- wymagany dokładny 'banking', postać narażona na porażki w momencie kiedy jest bezpośrednio po walce oraz w czasie snu czyli w 'Stajni'
- drogi (duże wydatki na jedzenie oraz sprzęt (nie rozumiem dlaczego sprzęt z dodatkami do obrażeń jest taki drogi na rynku, chyba prawa podaży i popytu)

Dodger: Postać nastawiona na uniki. Charakteryzuje się Bardzo wysoką zręcznościai jest wspomagany Charyzmą.
Założenie postaci jest takie aby zasypać przeciwnika dużą ilością ataków zadających o ile trafią nawet niskie obrażenia natomiast samemu uniknąć trafień(a)
Klasyczny przykład walki VS dodgerer podam na przykładzie swojej walki


Data: 12.10.2007 18:50:23

< maciej_pl > vs. < sinistrati >
40 < Poziom > 19
1109 / 1174 < Punkty życia > 260 / 422
107 < Siła > 65
119 < Władanie bronią > 105
129 < Zręczność > 203
67 < Budowa fizyczna > 54
96 < Charyzma > 82
3085 < Pancerz > 1784
133 - 154 < Obrażenia > 69 - 77

0 < Zadane obrażenia > 0
1.109 < Życie > 260

Walka zakończona remisem

GRW



Sprzęt: z bonusami do zręczności/charyzmy. Wybalansowany tak aby osiągnąć maximum zręczności reszta bonusów w/g własnego uznania, pamiętając o charyźmnie minimum takiej by przeciwnicy nie mieli szansy na dodatkowe ataki (mniej uników potrzebnych) poza tym władanie bronią/obrażenia w zależności co akurat bardziej jest nam potrzebne.
Plusy:
- dobra obrona (nie wiem czy to prawda że zręczność ma większy wpływ jeśli się jest obrońcą a nie atakującym (nie robiłem testów) wydaje mi się, że tak, ale nie chciałbym wprowadzić tu jakiegoś mitu)
- niskie wydatki na jedzenie (jako że w pewnym momencie postać staje się prawie nietrafialna nie musimy się leczyć a co za tym idzie nie potrzebujemy dużej ilości jedzenia)
- rewelacyjna taktyka na niskich lvlach (skoro nie potrzebujemy się leczyć możemy jedzeniem handlować).
- możemy sobie pozwolić na atakowanie przy niepełnych HP bo tak naprawdę ilość HP na niskim lvlu nie ma znaczenia (no bo jakie ma znaczenie czy ma sie 10 czy 2000 HP skoro przeciwnik zadaje dokładie 0 obrażeń).
Minusy:
- KOOOSZMAR CENOWY jeśli chodzi o zręczność (1 punkcik kosztuje mnie juz ponad 60k a jeszcze nie osiągnełem wartości bazowej jaką sobie założyłem)
- Na wysokich lvlach zręczność nie ma już takiego znaczenia przy walkach jak na niskich (trafienie to stosunek władania do zręczości a wysokolvlowcy władania mają pod dostatkiem) więc w pewny momencie i tak trzeba przestawić się na inny model rozwijania postaci i zacząć praktycznie od nowa.


'PREMIUM czy nie'


W sumie ostatni temat jaki moim zdaniem powinno się omówić.

Wszyscy wiedzą jakie bonusy daje konto 'Premium'

- 24 wyprawy zamiast 6ciu na dobę. (co w sumie sprowadza się do tego iz 24 wyprawy mozemy machnąc w 2 godziny)
- wyprawa co 5 minut.
- walki na arenie co 5 minut zamiast 15tu.

ale jakie tak naprawde efekty daje to w grze?

Po pierwsze i w sumie najbardziej docenianym faktem jest iż czas ataku na arenie oraz kolejnej wyprawy pokrywaja się więc nie ma 'przestojów'.
ilość walk na arenie jest trzykrotnie większa na godzinę co jest bardzo istotne jeżeli walki na arenie są naszym głównym sposobem 'zarobkowania'.
Posiadacze 'Premium' mają czterokrotnie większe przypływy złota z wypraw (czasem większe bo na wyprawach zawsze mozna znaleźć jakiś dodatkowy sprzęt)
Ostatnie i nie potwierdzone. Posiadacze Premium 'widzą' minimalnie lepsze itemy u handlarza i na rynku (mówię o lvlu itemów) (jeżeli ktoś ma dokładniejsze i potwierdzone informacje proszę o uzupełnienie).
Jedynym minusem jest koszt czyli przy płaceniu smsami około 30zł miesięcznie.

Osobiście uważam że, 'Premium' nie jest złe i tak naprawdę nie da się go uniknąć na wysokich lvlach a przynajmniej w wypadku gdy 'bawimy się na arenie'. Pytanie jakie powinniśmy zadać jest : 'Czy da się uniknąć PREMIUM i stworzyć postać która bedzie dobra'

Myślę że tak.

Po pierwsze uważam, że nie da się zrobić dobrej postaci bez wydania odpowiedniej ilośći złota na rozwój cech bazowych. Im wyższy lvl tym lepsze itemy widzimy, ale jeżeli przedmiot daje +45% jakiejs cechy to jeżeli bedziemy ją mieli na poziomie 100 punktów łatwo obliczyć iz dostaniemy bonus +45 do danej cechy. im niższa cecha tym mniej bedziemy dostawali, im wyższa - więcej. Przedmioty z wyższych lvli dodają procentowo a nie punktowo. ERGO musimy wydać sporo na cechy.

Natomiast wydawanie na cechy na wysokim lvlu może i wydaje się łatwiejsze (nagrody z wypraw sa wyzsze i w sumie jest więcej sposobów zarobkowania) należy jednak wziąść poprawkę na koszty. Na wysokich lvlach a są one wysokie (jedzenie, nowy sprzęt, straty na arenie po atakach innych). Logicznym wiec jest, iż wysokie cechy należy wycisnąć na niskim lvlu (jak zarabiać złoto omówiłem w poprzednim poście) a następnie wraz ze wzrostem lvlowym poprzez podnoszenie się automatyczne maximów na cechach podrasowywanie ich już tylko i wyłącznie poprzez zmianę/balansowanie ekwipunkiem. Dlatego też tworzenie postaci powinno mieć 2 etapy.

1szy budowanie cech bazowych
Możliwe że nuuudne bo siedzi się na niskkim lvlu i handluje jedzeniem oraz trudne (jeżeli nie zna się tricku z wyszukiwaniem przeciwników z danego lvl a musimy atakować niższych lvlowo żeby za szybko nie przeskoczyc na kolejny poziom)

cytat:

Jak wyszukiwac przeciwników na konkretnych lvlach? Zwłaszcza takich których nie ma uwzględnionych w top 1500?
cytat:

Należy w adresie wyszukać cyfrę odpowiadającą za wyświetlanie numeru strony po poszeregowaniu ludzi przez lewel i zmienić ją wyswietlajac strone z poza zakresu 1500 szukając tych lvli jakie nas interesują.

cytat:

dla leniwych polecm link

http://exwarez.pl/glad/index.php


ten sam trick mozna wykorzystywac aby przegladać rynek pod względem czasu wystawiania itemów (większość okazyjnych ofert wyłapuje się na czasie 2h bo głównie tam przerzucany jest sprzęt pomiędzy znajomymi jako że koszt wystawienia jest najniższy)

I tutaj właśnie nie potrzebne jest do niczego konto PREMIUM. czy je masz czy nie co godzina pojawia się jedzonko możliwe do odsprzedania

2gi szarza po Arenie
Tutaj zarabiamy na zwycięstwach oraz handlu regresywnym próbujac doścignąć czołówkę tak by wreszcie nie trzeba było szeregować listy rankingu pod względem ilości zwyciestw czy zdobytego złota aby zobaczyc swoją postać w w gronie czołowych graczy

Tego etapu nie wyobrażam sobie bez bycia jak to ktoś okreslił 'Premiumem'

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plodzież opony